DANIŞMA HATTI 0 850 933 42 46 EN

Dünya Süt Günü

Sağlık İçin Her Gün 2 Bardak Süt İçin!

Süt ürünlerinin sürdürülebilirlik ilkesiyle üretilmesi ve tüketilmesinin
önemini vurguladığımız Dünya Süt Günümüzü kutluyoruz!

Dünya Süt Günü

Birleşmiş Milletler Uluslararası Sütçülük Federasyonu'nun 1956 yılında bütün üye ülkelerde kutlanması kararı aldığı "Dünya Süt Günü", ülkemizde 1991 yılında kabul edildi.

Dünya Süt günü; sütün insan sağlığı için önemini vurgulamak, ekonomiye ve toplumsal yaşama katkılarını hatırlamak ve hatırlatmak amacıyla kutlanmaktadır.

Dünya Süt Günü Ne Zaman?

Süt hakkında toplumu bilinçlendirmek ve süt içmeyi alışkanlık haline getirerek tüketimin artmasını teşvik etmek amacıyla her yıl 1 Haziran tarihi "Dünya Süt Günü" olarak kutlanıyor.

Sütün Faydaları Nedir?

Beslenmemizin temel kalsiyum kaynağını süt ve süt ürünleri oluşturur. Süt grubu besinler; protein, kalsiyum, B2 vitamini ve B12 vitamini başta olmak üzere birçok besin öğesinin önemli kaynağıdır. Kalsiyum; kemik-diş sağlığının devamı ve gençlik döneminde kemik mineral içeriğinin desteklenmesinde rol alan en önemli öğedir.

Süt ve süt ürünlerinin içerdiği protein, her yaş grubunda vücudun çalışması; çocukluk döneminde büyüme, yetişkinlikte ise doku onarımının sağlanması için gereklidir. Bu grupta yer alan B vitaminleri ise, başta kırmızı kan hücreleri ve sinir hücreleri olmak üzere vücutta önemli işlevlere sahiptir.

Süt beynin ihtiyacı olan enerjiyi de sağlar. İçerdiği yüksek protein ile vücut dokularının gelişmesine yardımcı olan süt, odaklanma yeteneğini ve hafızayı güçlendirir.

Sütün içinde bulunan proteinler, antioksidan özellikteki A vitamini ve çinko ile cilt sağlığı korunmuş olur. Süt, cilt üzerinde nemlendirici etki yaparak cildin yıpranmasını ve yaşlanmasını engeller. Aynı zamanda sütün içindeki sıvı cildin nem dengesini korur.

Süt İçmeniz İçin Önemli 10 Neden!

1. Mikropların neden olduğu enfeksiyonlara karşı vücuda direnç verir.
2. Vücudumuzda ödeme neden olan sıvıların toplanmasını engeller.
3. Kronik bronşit ve bağırsak kanserini önlenmesine yardımcı olur.
4. Dokuların ve hücrelerin oluşumuna zemin hazırlar ve hızlandırır. Böylece vücudumuzda oluşan yaralar daha çabuk iyileşir.
5. İçerisindeki kalsiyumun vücuttaki yağlanmayı azaltarak kilo kontrolü sağlamaya yardımcı olur.

6. Acetyıl Cartinin - beynin yaşlanmasını engelleyen madde sütte bulunur.
7. Hipertansiyon için kullanılan bazı ilaçların olası olumsuz etkilerini azaltmada sütün yararları vardır.
8. Kalp-damar hastalığı riskini %15'e kadar azaltabiliyor.
9. Yaralanma veya benzeri bir durumda kanın çok daha çabuk pıhtılaşmaktadır.
10. Osteoporozdan korur.

Günlük Ne Kadar Süt ve Süt Ürünleri Tüketmeliyiz?

Tüketilmesi gereken miktar; yaş, cinsiyet ve fizyolojik duruma (büyüme ve gelişme dönemi, gebelik ve emzirme dönemi, yaşlılık) göre değişiklik göstermektedir.

Günlük tüketilmesi önerilen miktarlar:
1-3 yaş grubu çocuklarda 4 porsiyon
4-6 yaş grubu çocuklarda 3-4 porsiyon
7-9 yaş grubu çocuklarda 3 porsiyon
10-18 yaş grubu çocuklarda 4 porsiyon
Yetişkinlerde 3 porsiyon
65 yaş üzeri bireylerde 4 porsiyondur.

Örneğin; günlük 4 porsiyon süt ve süt ürünü tüketmesi gereken 6 yaşında bir çocuk sabah kahvaltısında 1,5-2 dilim peynir (60 gr) ve 1 bardak (200 ml) süt, öğle veya akşam yemeğinde 3-4 kaşık (150-200 ml) yoğurt, akşam uyumadan önce içeceği 1 bardak süt veya 1 bardak ayran/kefir (350 ml) ile günlük ihtiyacını karşılayacaktır. Sizler de kendi yaş grubunuz ve ihtiyacınıza göre günlük süt ve süt ürünleri tüketiminizi benzer şekilde düzenleyebilirsiniz.

En özel sofralarınız için,
birbirinden lezzetli ve pratik tarifler...